توئیتر محتوای جعلی را برچسب می زند
به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، با نزدیک تر شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، توئیتر پیغام هایی که محتوای جعلی یا فریبکارانه دارند را با برچسب مخصوص معین می نماید.

این شبکه اجتماعی با انتشار بیانیه ای برای نخستین بار سیاست رسمی این شرکت را اظهار داشت. البته توئیتر از سال گذشته مشغول تنظیم این سیاست بوده است.
بنا بر سیاست جدید، توئیتر محتوای گمراه کننده که مضر باشد را حذف یا با برچسبی تعیین می نماید. چنین محتوایی شامل تهدید امنیت جانی، آشوب های مدنی گسترده، جلوگیری از رای دادن افراد و ریسک های امنیت سایبری است.
در بیانیه این شبکه اجتماعی آمده است: گاهی اوقات هدف کاربران از انتشار محتوای جعلی و دستکاری شده فریب افراد نیست. اما این محتوا مضر است. ما توئیت هایی که حاوی چنین محتوایی هستند با برچسب تعیین می کنیم تا افراد از صحت اخبار و رسانه ها آگاه شوند.
توئیتر برای حذف یا برچسب زنی محتوا چند عامل را در نظر می گیرد از جمله آنکه آیا محتوا طوری دستکاری شده که ترکیب، توالی، زمانبندی یا چارچوب آن تغییر نموده است یا خیر.
البته این به معنای آن نیست که تمام محتوای دستکاری شده در توئیتر حذف می گردد بلکه هرگونه محتوای دستکاری شده که قصد فریب افراد را داشته باشد، در این شبکه ممنوع خواهد بود.
منبع: خبرگزاری مهر