دوقطبی های کاذب جناح ها، سبب خطای مردم در انتخاب می گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دوقطبی های کاذبی که قبل از انتخابات تحت عنوان راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب ایجاد می گردد ،دوقطبی هایی است که سبب می گردد مردم در انتخاب خود به خطا بیفتند.

دوقطبی های کاذب جناح ها، سبب خطای مردم در انتخاب می گردد

بابک حیدری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد انتخابات 1400 ریاست جمهوری و اینکه چه تفکری می تواند در این انتخابات پیروز گردد، اظهار کرد: برای انجام هر کاری احتیاج به دو مقوله کارآیی و اثر بخشی داریم. اینکه فردی یا کاندیدایی از انتخابات ریاست جمهوری پیروز بیرون بیاید، مؤلفه کارآیی تعریف شده است، اما اینکه در کاری که دارد پیروز باشد، مؤلفه اثربخشی معنا پیدا می نماید. پس قبل از اینکه به دنبال این باشیم که شخصی از انتخابات ریاست جمهوری پیروز بیرون بیاید باید ببینیم آیا این فردی که رئیس جمهور می گردد بعد از 4 یا 8 سال می تواند یا توانسته خواسته نظام، مردم و انقلاب را برآورده کند یا خیر؟

وی اضافه کرد: بنابراین نباید وارد این مقوله شویم که چه کسی می تواند در انتخابات پیروز گردد، چرا که هر کاندیدایی ممکن است با تبلیغات رسانه ای پیروز انتخابات گردد، اما در عمل نتواند قدم خیلی خوب و مثبتی بردارد. بنابراین مؤلفه اثربخشی از هر مقوله ای مهم تر است و اگر یک کاندیدا بعد از رئیس جمهور شدن بخواهد برای کشور اثر بخش باشد، باید قبل از هر چیز روحیه جهادی داشته باشد به این معنا که بخواهد مسائل کشور را با کار مضاعف و تخصصی تر حل نماید.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، گفت: البته هر شخص و هر سازمانی محدودیت های خاص خودشان را دارند و فرد باید با علم به این محدودیت ها وارد عرصه انتخابات گردد. در انقلاب و نظام شعارهایی داریم که بعضی از کشورها از این شعارها و اهداف خوششان نمی آید و دنبال این هستند که از این شعارها و آرمان ها عدول کنیم.

حیدری توضیح داد: بنابراین یک کاندیدا باید سعی کند با کمترین دل خوشی نسبت به یاری بیگانگان و بیشترین وابستگی به توان داخلی و ذخایر خدادادی که در کشور وجود دارد وارد میدان گردد. به همین دلیل معتقدم رویکرد جهادی و عملیاتی بودن شخصی که قصد رئیس جمهور شدن را دارد بسیار مهم و حساس است.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که یک کاندیدا بیشتر کار ستادی داشته است یا عملیاتی؟ و در کارهای قبلی خود تا چه حد پیروز بوده است. سبقه کار هر کاندیدا نشان می دهد که فرد عملیاتی و جهادی بوده یا نبوده است. وقتی متوجه می شویم که کاندیداها حوزه اجرایی و عملیاتی نداشته اند رفتن ما به سمت آنان خطا است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه ممکن است در کار فرد اشکالاتی وجود داشته باشد، این امر طبیعی است. نکته مهم این است که اگر کسی اشتباهی نموده، اشتباه او عمدی بوده یا سهوی. پس مهم ترین فاکتور این است که به دنبال نفراتی برویم که کار عملیاتی و جهادی نموده باشند.

سرنوشت کشور در گرو مشارکت هوشمندانه در انتخابات است

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اضافه کرد: باید برای مردم معین کنیم که سرنوشت کشور در گرو حضور فعالانه و مشارکت هوشمندانه در انتخابات ریاست جمهوری است. مردم در ادوار مختلف انتخابات زیادی را پشت سر گذاشته اند و نتایج آن را هم دیده اند. بنابراین باید حافظه سیاسی خود را تقویت نمایند تا متوجه شوند چه افرادی با چه ویژگی هایی توانسته اند برای کشور مفید واقع شوند.

وی اعلام نمود: نکته بسیار مهمی که مردم باید به آن دقت نمایند این است که رأی دادن جناحی به هیچ وجه پیروز نخواهد بود. باید مردم را به سمت شاخصه ها، پارامترها و مؤلفه های مورد احتیاج سوق دهیم تا مردم خودشان بر اساس این مؤلفه ها گزینه های خود را انتخاب نمایند.

حیدری گفت: در هر جناحی چند گروه فعال مشاهده می گردد و این جناح ها خودشان هم به این نتیجه رسیده اند که باید فرا جناحی و فرا گروهی عمل نمایند و برای مردم این موضوع را جا بیندازند. دوقطبی های کاذبی که قبل از انتخابات تحت عنوان راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب ایجاد می گردد، دوقطبی هایی است که سبب می گردد مردم به خطا بیفتند. بنابراین نخبگان، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه باید مردم را به سمت مؤلفه هایی سوق دهند که کشور را از مسائل پیش رو نجات دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1612

به "دوقطبی های کاذب جناح ها، سبب خطای مردم در انتخاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوقطبی های کاذب جناح ها، سبب خطای مردم در انتخاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید