خبرنگاران سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین باید افزایش یابد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، قزوین - خبرنگاران - مدیر کل فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: سرانه آموزش فنی و حرفه ای در استان 10.4 است که در امسال به دنبال افزایش این رقم و نزدیک شدن به سرانه کشوری هستیم.

خبرنگاران سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین باید افزایش یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محسن مددی روز سه شنبه در شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استانداری قزوین برگزار گردید، اضافه نمود: سهم آموزش مهارتی در روستاهای استان نیز باید از 12 درصد به 28 درصد افزایش یابد و کارگاه فنی کشاورزی که استان فاقد آن است راه اندازی و تجهیز گردد.

این مسوول با اشاره به عملکرد آموزشی این سازمان، گفت: در سال گذشته 55 درصد آموزش سازمان در بخش دولتی و 44 درصد در بخش خصوصی با 342 رشته حرفه ای انجام شد.

وی اضافه نمود: عملکرد آموزشی سال گذشته با توجه به گروه های هدف، رشد داشته است و در سال جدید در بخش روستا، دانشگاه و اقشار آسیب پذیر تغییر جدی را در حرفه آموزی دنبال خواهیم کرد.

مددی اضافه نمود: هم اینک 204 آکادمی دولتی و غیر دولتی در استان فعال هستند و 74 درصد افراد تحت آموزش در آنها پیروز به کسب گواهینامه شده اند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه نمود: اهداف سازمان شامل آماده سازی نیروی کار است که 55 درصد برنامه های سازمان را شامل ارتقای مهارت های اقشار، ظرفیت سازی، ارتقای بهره وری ارکان آموزشی و ارتباط موثر با ذینفعان را در بر دارد.

وی اضافه نمود: الگوی آموزشی ما جذب اقشار مختلف به مهارت های فنی و حرفه ای در امسال است که با جدیت در سال جهش فراوری پیگیری و اجرا خواهد شد.

10 مرکز فنی و حرفه ای در شهر قزوین و 55 مرکز در شهرستان ها فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1145

به "خبرنگاران سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین باید افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین باید افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید