خدا برای بازگشت دیه گو دستور VAR می دهد؟، گردشی در خیابان های آرژانتین پس از مرگ مارادونا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دیه گو آرماندو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان در 60 سالگی درگذشت تا مردم جهان با شنیدن این خبر در بهت فرو بروند.

خدا برای بازگشت دیه گو دستور VAR می دهد؟، گردشی در خیابان های آرژانتین پس از مرگ مارادونا

به گزارش خبرنگاران، دیه گو آرماندو مارادونا؛ اسطوره فوتبال آرژانتین، زننده گل قرن و گل دست خدا، قهرمان جام دنیای 1986، ستاره فراموش نشدنی دنیای فوتبال در سن 60 سالگی، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

علیرضا محرمی - نمی توانم باور کنم؛ این اتفاق خیلی ناراحت کننده بود. این آغاز صحبت با یکی از دیوانگان فوتبال در آرژانتین پس از مرگ دیه گو مارادوناست. خبرنگاری که جام دنیای را تجربه نموده، اما در کنار حرفه خود، دیوانه وار عاشق بوکاجونیورز است و سکوهای داغ ورزشگاه La Bombonera.

به او می گویم؛ در ایران هم هواداران فوتبال شدیداً ناراحتند . البته نه فقط در ایران، این غم تمام دنیا را فراگرفته، شاید باید از خدا بخواهیم دستور VAR بدهد. به واقع شاید اشتباهی شده و قرار نبود جان مارادونا را بگیرد.

لئاندرو می خندد؛ قطعاً تصور اینکه خدا برای بازگشت خدای فوتبال دستور VAR بدهد خنده دار است، اما انگار می خواهد از این ماجرا فرار کند و احوالپرسی می نماید. از حال خودم و قرنطینه این روزها در ایران می گویم، اما جمله بعدی ام او را دوباره به مارادونا بازمی گرداند؛ الان فقط از این اتفاق برای عاشقان فوتبال و آرژانتین ناراحتم.

حتماً لئاندرو چند باری مارادونا را دیدار نموده که این بار احساسی می گردد و می گوید؛ اینجا، در آرژانتین واقعاً همه غمگین هستند. مردم مقابل ورزشگاه La Bombonera جمع شده اند. جمله بعدی را من می گویم؛ مارادونا به واقع یک اسطوره عظیم است، البته دیگر باید بگوییم اسطوره ای عظیم بود!

من را باور کن این جمله بعدی است که دوست آرژانتینی ام می گوید و ادامه می دهد؛ اینجا در آرژانتین او خداست، بله او خدای آرژانتین است. نمی توان گفت مارادونا برای دنیا خداست، وقتی او را خدای فوتبال می نامند و دنیا برای بسیاری یعنی فوتبال؟!

حالا نوبت رسیده به ارسال چند عکس از حال و هوای خیابان ها در آرژانتین و شرحاتی کوتاه روی آنها.

1-اینجا ورزشگاه آرژانتینوس جونیورز است که چند وقت پیش به ورزشگاه دیه گو مارادونا تغییر نام داد:

2-مردم مقابل ورزشگاه نِوِلس (ورزشگاه مارسلو بیئلسا) جمع شده اند. اینجا جایی است که مارادونا در دهه 90 آنجا بازی می کرد:

3-ممنونیم مارادونا؛ این عکس شرح بیشتری ندارد، خیابان های بوینس آیرس است:

4-اینجا هم خیابان سگورولا است. مردم کنار تابلوی خیابان شاخه گلی به یاد او می گذارند، چون مارادونا زمانی که برای بوکاجونیورز بازی می کرد، خانه اش در این خیابان بود:

5-مقابل ورزشگاه باشگاه ریورپلاته است که پرچم شان را به احترام مارادونا نیمه افراشته نموده اند:

6-و این عکس خاتمهی؛ هوادارانی که با پیراهن شماره 10 مارادونا و پرچم آرژانتین خود را به ورزشگاه بوکاجونیورز می رسانند:

البته که این خاتمه قصه فوتبال و مارادونا نیست. اسطوره تکرار نشدنی دنیای فوتبال که با همه جنونش بیرون از زمین فوتبال، میلیون ها عاشق داشت و مارادونا برای عاشقان فوتبال همواره زنده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1467

به "خدا برای بازگشت دیه گو دستور VAR می دهد؟، گردشی در خیابان های آرژانتین پس از مرگ مارادونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدا برای بازگشت دیه گو دستور VAR می دهد؟، گردشی در خیابان های آرژانتین پس از مرگ مارادونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید