رایزنی گروه بزرگ سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: امنیت و آرامش در کشور ترکیه موجب خرسندی است.

رایزنی گروه بزرگ سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران، در ملاقات با یک گروه بزرگ سرمایه گذاری از کشور ترکیه جهت انجام هماهنگی های لازم برای فعالیت در حوزه های مختلف عمرانی در منطقه آذربایجان غربی با اشاره به مشترکات فرهنگی و مراودات دیرین میان دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه و با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: اتفاقات اخیر در کشور ترکیه موجب تأثر و نگرانی ملت و مسئولان کشور ایران شده بود و از این که دوباره آرامش در کشور همسایه مان جمهوری ترکیه برقرار شده موجب خوشحالی است.

تقی کهوریان اضافه نمود: توافقاتی که میان سران دو کشور در مورد گسترش همکاری ها و مناسبات مالی و تجاری شده بسیار حائز اهمیت بوده و آرامش در داخل و مرزهای همسایگان ایران برای عملیاتی شدن این توافقات بسیار لازم است.

وی حجم مبادلات تجاری پیش بینی شده در این توافقات میان دو کشور را سالانه 30 میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی به عنوان استان هم جوار ترکیه در عملیاتی شدن این توافقات و انجام مبادلات تجاری به وسیله مرزهای زمینی نقش بسزایی را خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از برنامه توسعه راه های ارتباطی و ارتقاء شاخص های حمل ونقلی در استان اطلاع داد و اضافه نمود: محورهای اصلی ارتباطی شامل ارومیه به مرز سرو بطول 55 کیلومتر، خوی به مرز رازی بطول 66 کیلومتر و راه ارتباطی 140 کیلومتری ایواوغلی به سمت مرز بازرگان 3 محور ترانزیتی به سمت کشور ترکیه است و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در گسترش و ارتقاء این راه ها از اولویت های مدیران ارشد اجرایی استان است.

کهوریان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور از ظرفیت های قابل توجهی برای سرمایه گذاری در حوزه های صنایع تولیدی، گردشگری و ترانزیت کالا برخوردار است و براساس تفاهمات طرفین احداث شهرک های مشترک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به پایانه مرکزی بازرگان به عنوان بزرگترین کمرکات کشور برای تکمیل زیرساخت های ارتباطی آماده ایم در صورت تمایل شرکت های سرمایه گذاری خارجی احداث 100 کیلومتر آزادراه باقی مانده از جهت ایواوغلی تا بازرگان و بزرگراه خوی - رازی را به صورت قراردادهای BOT واگذار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود احداث بزرگراه نقده به تمرچین در مرز ایران با عراق در اقلیم کردستان به طول 58 کیلومتراحداث خط راه آهن سریع السیر ارومیه به تبریز از جهت میانگذر دریاچه ارومیه بطول 140 کیلومتر، احداث صنایع پائین دستی پتروشیمی مهاباد، مجتمع فرآوری و استحصال تیتان در جنوب و مرکز استان را از دیگر پروژه های آماده واگذاری به بخش خصوصی خاطرنشان کرد.

سرپرست و مدیران گروه سرمایه گذاری ترکیه(شرکت سرگروپ) نیز در این ملاقات با ابراز علاقه برای حضور در اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی در استان با اشاره به تجارب شاخص این مجموعه در احداث پروژه های بزرگ صنعتی، خدماتی، گردشگری و عمرانی بر آمادگی خود برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت طرح ها و پروژه های زیربنایی در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 971

به "رایزنی گروه بزرگ سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

1 کاربر به "رایزنی گروه بزرگ سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی گروه بزرگ سرمایه گذاری ترکیه برای اجرای پروژه های عمرانی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید