روحیه و انگیزه دانش بنیانی باید در مدارس نهادینه گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فرماندار زرند تزریق روحیه و انگیزه پژوهش در دانش آموزان را منجر به افزایش خلاقیت در دانش آموزان دانست و بر نهادینه سازی انگیزه دانش بنیانی در مدارس تاکید نمود.

روحیه و انگیزه دانش بنیانی باید در مدارس نهادینه گردد

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در مراسم تجلیل از فاطمه امیرسبتکی دانش آموز زرندی که در جشنواره جوان خوارزمی در رشته علوم زیستی و پزشکی حائز رتبه سوم شده بود گفت: آموزش و پرورش یکی از حساس ترین، کلیدی ترین و بی بدیل ترین عناصر در حاکمیت جمهوری اسلامی است چرا که آموزش و پرورش وظیفه انسان سازی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار برنامه های آموزشی و پرورشی که در مدارس انجام می گیرد، ترویج روحیه تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک کار مهم همیشه مدنظر فرهنگیان شهرستان باشد، توضیح داد: روحیه و انگیزه دانش بنیانی بایستی در مدارس نهادینه گردد.

رئیس شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه بایستی قدردان پدر و مادر سرنوشت ساز اینگونه دانش آموزان نخبه باشیم اضافه کرد: همت دانش آموزان زرندی می تواند نام شهرستان را در سطح کشور در حوزه های علمی و پژوهشی بلند کند.

فرماندار بعلاوه بر ضرورت دغدغه مندی مسئولان و حمایت جدی و همه جانبه و پشتیبانی از دانش آموزان مستعد تاکید نمود.

دانش آموز فاطمه امیرسبتکی با ارائه طرح دستگاه تن شویه برای کاهش دمای بدن با استفاده از عصاره گل ختمی رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی کشور در رشته علوم زیستی و پزشکی را به دست آورد.

دانش آموز نخبه زرندی در حالی به مقام سوم کشوری رشته علوم زیستی نائل آمده در حالی که هیچ کس در کشور شایسته رتبه اول و دوم نبوده و تنها این دانش آموز برسکوی سوم رشته علوم زیستی و پزشکی کشور ایستاده است.

در انتها فرماندار زرند با اهدا لوح و هدایایی از این دانش آموز نخبه زرندی تجلیل بعمل آورد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2289

به "روحیه و انگیزه دانش بنیانی باید در مدارس نهادینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحیه و انگیزه دانش بنیانی باید در مدارس نهادینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید