رونمایی کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده تا اسفندماه سال جاری

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی انجمن پارسه گفت: کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده جهان در اسفند ماه رونمایی خواهد شد.

رونمایی کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده تا اسفندماه سال جاری

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین تور کانادا از تهران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مدیر روابط عمومی انجمن پارسه گفت: کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده دنیا در اسفندماه رونمایی خواهد شد.

علی صمدی جوان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه کتاب جامع گردشگری مشهد برای سال 2017 در دست تدوین است، اظهار کرد: دراین کتاب تمام ظرفیت های گردشگری و صنایع وابسته به گردشگری مشهد به صورت بالقوه و بالفعل معرفی می گردد و برای اولین بار در ایران قرار است این کتاب به 6 زبان زنده انگلیسی، عربی، فرانسه، چینی، روسی و اردو ترجمه می گردد.

وی با بیان اینکه این اقدام را نه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نه دفتر تبلیغات و نه وزارت فرهنگ و ارشاد تا به امروز انجام نداده اند، اضافه نمود: این ترجمه ها توسط اعضای هیات علمی گروه زبان های خارجی دانشگاه فردوسی انجام می گردد.

مدیر روابط عمومی انجمن پارسه افزود: برگردان زبان هایی که امکان ترجمه آن وجود ندارد مثل زبان چینی را دپارتمان ایران شناسی دانشگاه پکن، انجام می دهد.

وی گفت: سه گانه فرهنگی برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است که شامل کتاب جامع گردشگری و فرهنگی، یک جلد کتاب تحت عنوان نفیس مشهد در قطع خشتی همراه با رحل این دو کتاب به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی آماده می گردد و یک نرم افزار چند رسانه ای و اپلیکیشین اندروید نیز است. هم اکنون کار فراوری محتوای کتاب اجرا شده و در دست ترجمه است، رونمایی کتاب در اسفند ماه انجام خواهد شد.

صمدی جوان یادآور شد: هر دو کتاب به معرفی مشهد قدیم و ابنیه های تاریخی که در این شهر است می پردازد و در صفحاتی به ویژه مطالبی در رابطه با گردشگری زیارت پرداخته است. همینطور به انواع گردشگری تاریخی، غذایی، مذهبی، سلامت و ورزش در قالب مطلب و عکس پرداخته می گردد. پیرو این کتاب ها 12 نشست تخصصی برگزار می گردد و در هر نشست سعی داریم به یکی از حوزه های گردشگری بپردازیم.

وی یادآور شد: به بهانه بوم گردی و طبیعت گردی، ییلاقات مشهد را در دستور کار خود قرار دادیم و کتابی تحت عنوان طرقبه، ستاره گردشگری خراسان رضوی منتشر کردیم. این کتاب منحصرا به طرقبه پرداخته است.

مدیر روابط عمومی انجمن پارسه اضافه نمود: از سال گذشته و بعد از اتمام کتاب طرقبه، انجمن پارسه به این نتیجه رسید که کوشش کند یک کتاب جامع در خصوص مشهد منتشر کند، رسالت انجمن پارسه به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد دانشگاهی سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی این است که تمام ظرفیت های خراسان رضوی و به ویژه مشهد در حوزه تاریخ، فرهنگ و گردشگری را معرفی کند.

وی گفت: بحث پایتخت فرهنگی دنیا اسلام خود عاملی شد که به ما یاری کرد تا عزم خود را جزم کنیم و در قالب سه گانه فرهنگی، رسالت انجمن پارسه را در زمینه فرهنگی و گردشگری انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 796

به "رونمایی کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده تا اسفندماه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی کتاب جامع گردشگری مشهد به 6 زبان زنده تا اسفندماه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید