طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در منطقه هرندی اجرا می گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در منطقه هرندی اجرا می گردد.

طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در منطقه هرندی اجرا می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر زالی دیروز در مراسم بازدید و جمع بندی اجرای طرح غربالگری بهداشتی در منطقه هرندی گفت: امروز شاهد تحقق یک طرح گسترده اجتماعی در منطقه هرندی و تختی هستیم که خوشبختانه با کوشش و پیگیری خوب جوانان پرشور و علاقه مند این مناطق حاصل شده است.

وی گفت: این یک الگوی پیروز اجتماعی است که هم توانمندسازی و هم ابعاد حمایتی، غربالگری، مودت اجتماعی، ابعاد مشارکت بین بخشی، مشارکت جویی مردم، استعدادیابی و افزایش توان و سلامت مردم در آن دیده شده است.

دکتر زالی استمرار اجرای این طرح را در آینده مهم دانست و گفت: این طرح به صورت آزمایشی به عنوان نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر تهران اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: نقش مهمی که در این طرح گنجانده شده این است که بیشتر از هر زمان دیگر خود مردم مشارکت بسیار جدی در تحقق این طرح داشته اند و حتی جوانان این محله به عنوان شهرداران محیط برای این منطقه و محله انتخاب شده اند.

دکتر زالی گفت: محله هرندی و تختی به 5 پهنه تقسیم بندی شده است که در هر پهنه، جوانان هر محله که آشنایی کافی به شرایط هر محله داشته اند انتخاب شده اند و این ها به عنوان شهردار منطقه انتخاب شده و برای توزیع ماسک و وسایل حفاظتی در روز های اول این حرکت ده ماهه است.

وی با اشاره به اجرای این طرح به مدت 10 ماه در منطقه هرندی گفت: در بخش غربالگری نیز افراد داوطلب منزل به منزل علاوه بر ارائه بروشور های آموزشی به آموزش خانواده نیز پرداختند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به این که در این مجموعه بالغ بر 12 هزار خانواده حضور دارند، گفت: 85 درصد خانوار ها تا به امروز در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: خوشختانه از مجموع غربالگری های پیروزی که به صورت پیوسته تا به امروز اجرا شده، 210 مورد مشکوک پیدا شده است که آن ها هم به صورت با انجام تست های مربوطه مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی، اجتماعی و معیشتی برای افراد آسیب پذیر و نیازمند به توجه در این طرح گفت: این طرح با همکاری ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، کمیته امداد امام، هلال احمر، شهرداری و مرکز بهداشت شرق تهران به صورت یک برنامه ترکیبی و تلفیقی اجرایی شده است.

دکتر زالی با اشاره به غربالگری کاملا پیروز به صورت نقطه به نقطه در منطقه هرندی گفت: توانمندسازی اجتماعی و استعدادیابی اجرا شده در این طرح غربالگری محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه نمود: در منطقه هرندی یک هویت اجتماعی جدیدی را بازآفرینی نموده اند که خیلی ارزش دارد و با بیش از هر زمان دیگر باید به آن توجه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1526

به "طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در منطقه هرندی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در منطقه هرندی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید