مسائل شهری با تعارف، حل نمی گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: کاشان با وجود پیشینه و سابقه تاریخی و تمدنی خود در مسائل اساسی از صندلی واقعی خود عقب مانده است.

مسائل شهری با تعارف، حل نمی گردد

علی رسول زاده، امروز (شنبه-21 تیرماه) در نشست شورای اسلامی شهر با دادستان کاشان با بیان اینکه آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد زیرا مسائل شهر با تعارف، حل نمی گردد و باید نگاه ارزشی به حل مسائل شهری داشت، اظهار کرد: بیش از همواره به حضور نیروهای معتقد، شجاع، منطقی و ایثارگر در رأس امور احتیاج است که به دنبال منافع شخصی، گروهی و سیاسی نباشند و منفعت عمومی را به منفعت شخصی خود ترجیح دهند.

وی پایبندی به قانون را یک عامل اجتناب ناپذیر دانست و توضیح داد: نباید برای برطرف مقطعی مسائل از قانون، چشم پوشی کرد زیرا در بلندمدت سبب ایجاد مسائل بسیار عظیم می گردد و نمونه شاخص آن بی توجهی به قوانین شهرسازی است که امروز ما را با دشواری روبرو نموده است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، تأکید کرد: حریم و کیان سیلک از دیرباز برای ما مهم بوده که متأسفانه ساخت و سازها در حریم آن موجب نارضایتی مردم شده است و دادستانی باید بدون تعارف با همراهی شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورا رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار دهد و در این خصوص سخت گیرانه تر عمل کند.

رسول زاده توضیح داد: نقد محترمانه و قانون مدار یکی از ملزومات امروز جامعه است و رسانه های شهری بر اساس شئون و احترام متقابل به نقد مسئولان و تصمیم های آن ها بپردازند و با ارائه راه حل منطقی ما را در انجام بهتر امور کمک دهند.

وی، آلودگی هوا را یکی از معضلات اساسی کاشان دانست و گفت: بخشی از سرمایه شهرداری در اجرای پروژه کمربندی و کنارگذر به سبب اختلاف در حریم شهری با آران و بیدگل دپو شده است که در صورت اجرایی شدن این پروژه 30 درصد از ترافیک شهری کاشان حل می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، توضیح داد: هرچند که اصلاح پل راوند جز برنامه ها و وظایف شهرداری نیست، اما احتیاج است که شورای شهر در بعضی امور مهم ورود پیدا کند زیرا این مسائل موجب به خطر افتادن جان مردم می گردد.

رسول زاده تأکید کرد: حل معضلات شهری با همکاری تمام سازمان ها و نهادهای شهری امکان پذیر است بنابراین باید متعهدانه و دست به دست هم در راستای حل مسائل شهری گام برداریم تا آیندگان ما را به خوبی قضاوت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1236

به "مسائل شهری با تعارف، حل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل شهری با تعارف، حل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید