نتایج یک مدل سازی: بازگشت بهبودیافتگان کرونا به جامعه احتمال انتقال را 77 درصد کاهش می دهد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، پژوهشگران می گویند بازگشت بهبود یافتگان به سطح جامعه می تواند تا 77 درصد احتمال انتقال کووید 19 را کاهش دهد.

نتایج یک مدل سازی: بازگشت بهبودیافتگان کرونا به جامعه احتمال انتقال را 77 درصد کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، تحقیقات جدید نشان می دهد بازگشت بهبودیافتگان کرونایی به جامعه و زندگی عادی به کاهش سرعت انتقال یاری می نماید.

به گفته متخصصان شناسایی این افراد به وسیله آزمایش آنتی بادی می تواند در افزایش سطح ایمنی در جوامع عظیم موثر باشند. بر همین اساس محققان مؤسسه فناوری جورجیا یک مدل اپیدمیولوژیک برای کاهش انتقال کووید19 را تهیه و تحلیل کردند. رویکرد آن ها متکی به استفاده از آزمایش های آنتی بادی برای شناسایی افرادی است که بهبود یافته اند.

طبق این مدل، افراد بهبود یافته آنتی بادی های کووید 19 را دارند از این رو ارتباط آن ها با افراد مستعد ایمن خواهد بود و خطر ابتلا و انتقال در پایین ترین سطح خود واقع شده است حتی اگر مدت مصونیت آن ها معین نباشد.

به اعتقاد متخصصان استفاده از سپر ایمنی بیماران بهبود یافته می تواند تا 77 درصد باعث کاهش احتمال انتقال ویروس گردد. این امر با افزایش تعامل بین افراد بهبود یافته و کاهش تعامل بین افراد با شرایط ناشناخته، می تواند سپر ایمنی را در بین مردم ایجاد کند. هدف از این راهبرد یاری به حفظ تعامل لازم برای مشاغل ضروری و ارائه خدمات با کاهش احتمال انتقال است.

رویکرد سپر ایمنی به میزان قابل توجهی می تواند بار کلی شیوع فعلی را کاهش داده و همزمان با رعایت فاصله اجتماعی به کسب و کار رونق دوباره دهد. این مدل فرضی تاکید قطعی بر این موضوع ندارد که بهبودیافتگان به طور قطع از ابتلای مجدد در امانند، اما می تواند راهکاری برای شروع به کار تدریجی مشاغل و خروج از قرنطینه باشد.

  • چرا آمار بهبودیافتگان کرونا در ایران این قدر بالاست؟ | نتایج مقایسه آماری کشورها

آزمایش آنتی بادی در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است، اما به عنوان یک آزمایش جدید برای یافتن پاسخی در خصوص میزان توانایی سلول های ایمنی بدن در مبارزه با عفونت به منظور حفاظت و بهبودی است.

آزمایش های اولیه نشان می دهد نیمی از بهبودیافتگان حداقل دو هفته مصون هستند؛ بنابراین محققان تایید نموده اند که بهبودیافتگان می توانند دوباره به کار خود بازگردند. مصونیت و توانایی آن ها برای بازگشت به محل کار به عنوان سپر برای باقی افراد جامعه عمل می نماید، چرا که آن ها می توانند چرخ اقتصاد را در دست بگیرند و به افراد در معرض خطر بیشتری اجازه دهند تا همچنان در خانه بمانند.

بیشتر مدل ها و نتایج اولیه از نظرسنجی های سرولوژیکی (آزمایش تصادفی از جمعیت برای تشخیص اینکه چه کسی آنتی بادی کروناویروس را دارد) نشان می دهد که تعداد بیشتری از افراد نسبت به کل آمار رسمی فعلی آلوده شده اند؛ بنابراین هرچه آنتی بادی افراد بهبود یافته بیشتری مثبت گردد، جامعه نیروی سپر بیشتری خواهد داشت.

بر اساس این الگو اگر 20 نفر از افرادی که آلوده شده اند، بهبود یابند، میزان ایمنی احتمالی را ایجاد نموده اند و بر اساس آن 20 درصد جمعیت کمتری مبتلا می شوند.

به گفته محققان مدل حاضر علاوه بر نقش های شناخته شده آن در تخمین شیوع و توسعه بالقوه روش های درمانی مبتنی بر پلاسما، ارزش آزمایش سرولوژی را به عنوان بخشی از راهبردهای مداخله برجسته می نماید.

  • آیا باید آزمایش آنتی بادی کرونا بدهم؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1142

به "نتایج یک مدل سازی: بازگشت بهبودیافتگان کرونا به جامعه احتمال انتقال را 77 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک مدل سازی: بازگشت بهبودیافتگان کرونا به جامعه احتمال انتقال را 77 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید