نقدینگی، مهم ترین دغدغه کارآفرینان است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/لرستان یک کارآفرین لرستانی گفت: نقدینگی، مهم ترین مشکل کارآفرینان است.

نقدینگی، مهم ترین دغدغه کارآفرینان است

حامد امامی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت کارآفرینی اظهار کرد: هم اکنون لرستان با نرخ بالایی از بیکاری، به ویژه در میان فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی روبرو است.

وی افزود: و به نظر می رسد راه چاره اساسی برای ایجاد سریع شغل به وسیله شرکت هایی است که رشد سریع دارند (کارآفرینان). چنین نگاهی، کارآفرینی را به اسم راه چاره مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، جایگزین راه چاره های سنتی می نماید.

این مخترع افزود: با توجه به اینکه هر مجتمع فراوریی احتیاج به نیروی انسانی دارد با کارآفرینی به خودی خود اشتغال ایجاد می گردد.

امامی نژاد با برشمردن موانع پیشروی کارآفرینان ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل کارآفرینان در ابتدای کارشان تأمین نقدینگی و گردش اقتصادی است، انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه ای به کسب وکارهای نو داشته باشند اگر می خواهند استان از این شرایط بد اقتصادی گذر کند باید به استارت آپ ها توجه بیشتری گردد.

این مخترع لرستانی توضیح داد: عظیم ترین مانع استارتاپ ها در شروع فعالیتشان عدم حمایت بخش دولتی و خصوصی است، خوشبختانه مرکز شتاب دهی جهاد دانشگاهی با برنامه های اجرایی خود از واحدهای فناور مستقر در این مرکز حمایت کرد و در پی جذب سرمایه گذار برای آن ها است.

وی اظهار داشت: مک دولت به کارآفرینان باعث محکم تر شدن قدم های کارآفرینان برای فراوری بیشتر و امید به ادامه کار می گردد تا به امروز بیشتر کارآفرینان در استان با سرمایه خود کارکرده اند اما با توجه به تورم موجود به تسهیلات و نقدینگی احتیاج دارند.

امامی نژاد برترین فرصت های کارآفرینی در لرستان را در حوزه گردشگری و کشاورزی دانست و افزود: در حوزه دامپروری و کشاورزی جای کار بسیار است و اگر حمایتی صورت گیرد می توان اشتغال زایی خوبی برای جوانان بیکار استان ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1912

به "نقدینگی، مهم ترین دغدغه کارآفرینان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدینگی، مهم ترین دغدغه کارآفرینان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید