همه پرسی اسکاتلند تاثیر مهمی بر ارتقای صندلی جنبش استقلال شمال ایتالیا خواهد داشت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: به نظر می رسد نتیجه همه پرسی 18 سپتامبر استقلال اسکاتلند هر چه باشد تاثیر مهمی بر ارتقای صندلی جنبش جدایی طلب در شمال ایتالیا خواهد داشت.

همه پرسی اسکاتلند تاثیر مهمی بر ارتقای صندلی جنبش استقلال شمال ایتالیا خواهد داشت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، جنبش استقلال طلب شمال ایتالیا بر این باور است که برگزاری همه پرسی استقلال در اسکاتلند موجب افزایش امیدواری ها برای ملی گراهای سراسر اروپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش لیگا نورد (لیگ شمالی) بیش از دو دهه قبل در ایتالیا تشکیل شد و هدف اصلی از تشکیل این جنبش کوشش برای استقلال از ایتالیا با هدف تشکیل یک منطقه ثروتمندتر و صنعتی تر در شمال این کشور موسوم به منطقه پادانیا بوده است.

لیگا نورد در اواسط دهه 1990 میلادی یعنی زمانی که ایتالیا برای کسب صلاحیت لازم برای عضویت در منطقه یورو با چالش روبرو شده بود به اوج قدرت رسید. مناطق کمتر توسعه یافته جنوب ایتالیا به وجهه این کشور لطمه می زند و این مساله کار را برای جنبش استقلال طلب ایتالیا آسان می نماید تا اختلاف بین شمال و جنوب این کشور را به صورت پررنگ تری نشان دهد.

لیگا نورد همچنین در دولت تحت راهنمایی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا نیز صندلی مهمی داشت. زمانی که اعضای لیگا نورد در دولت ایتالیا بودند دولت رم اختیارات و قدرت بیشتری را برای تصمیم سازی به دولت های محلی ایتالیا اعطا کرد.

ولی از زمانی که برلوسکونی 3 سال پیش کناره گیری کرد نفوذ لیگا نورد نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است. این گروه هم اکنون تنها 20 کرسی از 630 کرسی مجلس ایتالیا و 15 کرسی از 315 کرسی سنا را در اختیار دارد.

ولی متئو سالوینی رهبر 41 ساله لیگا نورد بر این باور است که برگزاری همه پرسی 18 سپتامبر در اسکاتلند وضعیت را تغییر خواهد داد. در این همه پرسی مردم اسکاتلند برای استقلال از بریتانیا برای نخستین بار در 307 سال گذشته تصمیم گیری خواهند کرد.

وی در این باره تاکید نمود: این یک فرصت بزرگ برای جنبش های جدایی طلب در سراسر اروپا است چه در پادانیا یا کاتالونیا، فلمیش در بلژیک یا برتونس در فرانسه.

سالوینی توضیح داد: مرزهای مالی و جغرافیایی اروپا باید طی سال های آینده بار دیگر معین و تعیین گردد.

رهبر لیگا نورد در ادامه گفت: نخستین گام این است که دولت متئو رنتزی به مناطق شمالی ایتالیا شامل ونیز و ورونا اجازه برگزاری همه پرسی برای جدا شدن از ایتالیا را بدهد. سولبق تاریخی قوی برای استقلال در این مناطق وجود دارد.

لوکا زایا فرماندار مناطق ونیز و ورونا و از اعضای لیگا نورد میخواهد تا راهپیمایی گسترده ای را در 21 سپتامبر یعنی 3 روز پس از برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند برگزار کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 530

به "همه پرسی اسکاتلند تاثیر مهمی بر ارتقای صندلی جنبش استقلال شمال ایتالیا خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی اسکاتلند تاثیر مهمی بر ارتقای صندلی جنبش استقلال شمال ایتالیا خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید