پاریس: انگلیس و اروپا در مذاکرات پیش رو یکدیگر را خواهند درید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، انگلیس و بروکسل در مذاکرات تجاری پسابرگزیت یکدیگر را خواهند درید.

پاریس: انگلیس و اروپا در مذاکرات پیش رو یکدیگر را خواهند درید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه پیش بینی کرد، انگلیس و اتحادیه اروپا در مذاکرات تجاری پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یکدیگر را خواهند درید.

به نوشته پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، لودریان در نشست امنیتی مونیخ به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هشدار داد، ماه آینده، زمانی که مذاکرات تجاری آغاز گردد، بروکسل از منافع خود دفاع خواهد نمود.

وی اضافه کرد: فکر می کنم در مورد [مذاکره بر سر] مسائل تجاری و مکانیسم های مربوط به روابط آینده [بین بروکسل و لندن] که به زودی آغاز خواهد شد، یکدیگر را خواهیم درید. اما این هم بخشی از مذاکرات است و هرکسی از منافع خودش دفاع خواهد نمود.

جانسون چندی پیش درخصوص مذاکره با بروکسل گفته بود، اگر اروپایی ها، انگلیس را ملزم به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا نمایند، کشورش بدون هیچ توافق تجاری با این اتحادیه، جهت پیشرفت را ادامه خواهد داد.

او درباره توافق تجاری میان لندن و بروکسل پس از اجرای برگزیت نیز گفت، انگلیس اصراری بر تبعیت اتحادیه اروپا از قوانینش ندارد. در مقابل، انگلیس نیز تعهدی در قبال پذیرش قوانین اتحادیه اروپا در زمینه های کلیدی نخواهد داشت. در صورتی که بروکسل بر لزوم تبعیت انگلیس از قوانین اتحادیه اروپا اصرار ورزد ممکن است هیچ توافق تجاری به ثمر نرسد.

اورسولا فن در لاین رئیس جدید کمیسیون اروپا در این باره گفت، اگر خواسته های لندن در مذاکرات تجاری از استانداردهای اتحادیه اروپا فاصله بگیرد، انگلیسی ها نباید توقع دسترسی عالی به بازارهای اروپایی را داشته باشند.

فن در لاین پیش تر نیز ضمن ابراز نگرانی جدی درخصوص ناکافی بودن زمان 11 ماهه برای انجام مذاکرات پسابرگزیت، بر لزوم باز نگه داشتن همه گزینه ها تأکید نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 943

به "پاریس: انگلیس و اروپا در مذاکرات پیش رو یکدیگر را خواهند درید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: انگلیس و اروپا در مذاکرات پیش رو یکدیگر را خواهند درید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید