کارگران انتها صاحبخانه می شوند؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، طرح مسکن کارگری با این توجیه به مرحله اجرا رسید که در ابتدا مشکل مسکن کارگران تا حد ممکن برطرف گردد و کارگران صنعتی در اطراف شهرک های محل کار خود صاحب خانه شوند.

کارگران انتها صاحبخانه می شوند؟

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: درباره موضوع مسکن کارگری، بیش از یک سال است که اتاق تعاون مسئولیت اجرای مسکن کارگری را در سطح کشور در 15 استان کشور به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح با این توجیه انجام شد که در ابتدا مشکل مسکن کارگران تا حد ممکن برطرف گردد، در مرحله دوم کارگرانی که در عرصه فراوری خدمت می نمایند و محل کار آن ها شرکت های صنعتی است، حتی الامکان مسکن هایی در نزدیکی شهرک های صنعتی احداث گردد که رفت و آمد این عزیزان راحتتر صورت گیرد.

عبداللهی گفت: با همین توجیه این پروژه آغاز شد و الان قریب به 15 استان به صورت قطعی اراضی مربوط به این پروژه ها شناسایی شده و وزارت راه و شهر سازی به ویژه معاونت مسکن یاری های خوبی را صورت داده است.

رئیس اتاق تعاون ایران در انتها اطلاع داد:در استان قزوین بیش از دو ماه است که پروژه به مرحله اجرایی رسیده است. در استان تهران و سایر استان ها هم به تدریج کار آغاز خواهد شد. آن چیزی که مقداری کار را با تاخیر روبه رو کرد، تغییر و جابجایی دولت بود که طبیعی بود در این فرصت مقداری کار ها کند شد، ولی با استقرار دولت نو و وزیر راه و شهر سازی نو امیدواریم که این پروژه سرعت لازم را بگیرد و حداکثر تا ماه آینده در بسیاری از استان ها کار اجرایی پروژه ها را بتوانیم آغاز کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1906

به "کارگران انتها صاحبخانه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران انتها صاحبخانه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید