کرونای انگلیسی در بچه ها و افزایش درگیری ریوی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران (پانا) - یک فوق تخصص عفونی اطفال با بیان اینکه در حال حاضر میزان درگیری ریوی در بچه ها مبتلا به کرونا افزایش یافته است، گفت: برای بچه ها زیر دو سال استفاده از ماسک توصیه نمی گردد. در عین حال بچه ها بالای پنج سال حتما باید از ماسک استفاده نمایند.

کرونای انگلیسی در بچه ها و افزایش درگیری ریوی

به گزارش ایسنا، عبدالله کریمی درباره شرایط ابتلای بچه ها به کرونای انگلیسی در خیز چهارم بیماری در کشور، گفت: انعکاس افزایش بیماری در بزرگسالان، در اطفال دیده می گردد. وقتی بیماری پیک می زند، طبعا درصد گرفتاری بچه ها نیز افزایش می یابد. البته از آنجایی که میزان انتقال بسیار زیاد است، تعداد افرادی که در بازه زمانی در بچه ها درگیر می شوند، تعدادشان بیشتر می گردد. بر این اساس تعداد بیماران اطفال را بیشتر داریم.

وی اضافه نمود: در پیک های قبلی درگیری ریوی را به میزان کمتری از درگیری گوارشی در بچه ها مشاهده می کردیم، اما در حال حاضر درگیری ریوی هم در بچه ها بیشتر شده است. شدت کرونای انگلیسی حدود 1.3 برابر بیشتر از واریانت ووهان بوده است، اما از آنجایی که در بازه زمانی کوتاه تری تعداد بیشتری درگیر بیماری می شوند، بنابراین تعداد افراد بیشتری در یک بازه زمانی به بیمارستان ها منتقل شده و تحت درمان قرار می گیرند. الگوی بیماری هم در بچه ها که بیشتر گوارشی بود اما اکنون درگیری ریوی درصدش بیشتر شده است. البته هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت که این درگیری ریوی چند درصد افزایش یافته، اما به طور کلی افزایش یافته است.

کریمی درباره شرایط مرگ و میر بچه ها و اطفال در شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا نیز گفت: به طور کلی میزان مرگ ومیر کرونا در بچه ها زیاد نیست. عمدتا مرگ ومیر ناشی از کرونا در بچه های دیده می گردد که دچار نقایص ایمنی بوده یا به بیماری هایی مانند سرطان مبتلا باشند. به صورت عادی تعداد زیاد نیست. به طوری کلی هشت تا 10 درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا در بچه ها عادی و سالم بوده و 90 درصد مرگ ومیر کرونا در بچه های است که نقص سیستم ایمنی یا مسائل مزمن دارند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: خانواده ها مراقب بچه ها باشند، ماسک بزنند، سعی نمایند تا از خانه خارج نشوند، دورهمی برگزار ننمایند، بهداشت را هم رعایت نمایند. بیش از آن هم به دولتمردان توصیه می کنیم که واکسن را زودتر وارد نمایند، اکنون درصد واکسیناسیون بسیار پایین است. وقتی بزرگسالان واکسن تزریق نمایند، ایمنی گروهی ایجاد شده و بچه ها هم در امان می مانند.

وی ادامه داد: هنوز مطالعات کافی در زمینه واکسیناسیون کرونا برای افراد زیر 18 سال انجام نشده، اما اگر بزرگسالان مصون شوند، بچه ها هم مبتلا نشده و منتقل هم نمی نمایند. توصیه ما واکسیناسیون و رعایت پروتکل هایی است که متاسفانه اکنون رها شده اند.

کریمی درباره ماسک زدن بچه ها نیز گفت: برای بچه ها زیر دو سال استفاده از ماسک توصیه نمی کنیم. بین دو تا پنج سال اگر کودک تحمل دارد، ماسک بزنند، اما اگر نمی تواند تحمل کند، استفاده نگردد. بالای پنج سال حتما باید از ماسک استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1714

به "کرونای انگلیسی در بچه ها و افزایش درگیری ریوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی در بچه ها و افزایش درگیری ریوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید