کرونا قیمت بلیت پروازهای مشهد را مقرون به صرفه کرد ، کاهش 50 درصدی پروازهای مشهد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، محمد حسن ذیبخش از نصف شدن تعداد پروازهای کیش و مشهد از چهارشنبه 20 مرداد خبر داده بود.

کرونا قیمت بلیت پروازهای مشهد را مقرون به صرفه کرد ، کاهش 50 درصدی پروازهای مشهد

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

اظهارات ذیبخش پس از آن بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت قبل تر در انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی که منجر به اوج گیری کرونای دلتا بخصوص در شهر مشهد شده است، اعلام نموده بود در طول 8 روز 12 تا 19 مرداد هزار و 32 پرواز به مشهد صورت گرفته است. وزیر بهداشت گفته بود در اوج کرونا از کشورهای همسایه و از سیستان و بلوچستان پروازهایی به مشهد صورت گرفته بود.

در واکنش به این اظهارات، بلافاصله سازمان هواپیمایی بیانیه داد و با رد ادعای نمکی اظهار داشت: در بازه زمانی مورد اشاره وزیر بهداشت فقط402 پرواز داخلی، 44 پرواز بین المللی و جمعاً 446 پرواز داخلی و بین المللی به مشهد مقدس صورت گرفته که بیش از 50 درصد کمتر از آمار اعلامی نمکی است.

در صورتی که نظر سازمان هواپیمایی ملاک عمل باشد، به طور میانه در 8 روز مورد اشاره، روزانه 56 پرواز اعم از داخلی و خارجی و ورودی و خروجی به فرودگاه مشهد صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری چهارشنبه گذشته (20 مرداد) در یک اظهارنظر دیگر اظهار داشت که تعداد پروازهای مشهد و کیش از امروز نصف شد.

این در حالی است که امروز شنبه 23 مرداد بر اساس اعلام وب سایت اعلام پروازهای داخلی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه مشهد امروز 28 پرواز ورودی داخلی دارد که 16 سورتی پرواز آن از فرودگاه مهرآباد به سمت مشهد است. 3 پرواز هم امروز از سیستان و بلوچستان به مشهد انجام می شود. بعلاوه امروز 4 پرواز ورودی خارجی به مشهد انجام می شود که 3 پرواز از افغانستان و یکی از عراق است.

امروز بعلاوه 33 پرواز خروجی داخلی از مشهد و 6 پرواز خروجی بین المللی هم انجام می شود؛ مجموعاً امروز 71 سورتی پرواز صورت می گیرد که عملاً نه تنها پروازها نصف نشده بلکه حتی افزایش هم داشته است.

با این حال کاهش تقاضای سفر به مشهد مقدس در ایام کرونا سبب شده تا علی رغم تعطیلات پیش روی تاسوعا و عاشورایی در هفته جاری، قیمت بلیت پروازهای مشهد که در هفته های گذشته به بالای یک میلیون تومان افزایش یافته بود، برای هفته جاری به 340 تا 375 هزار تومان کاهش یابد؛ گران ترین قیمت بلیت پرواز اکونومی امروز تهران-مشهد، 450 هزار تومان و بیشتر نرخ ها در محدوده 350 هزار تومان است.

نرخ بلیت تهران- مشهد برای شب تاسوعا (سه شنبه شب 26 مرداد) از 700 هزار تا یک میلیون تومان است؛ ولی برای روزهای پنج شنبه و آدینه این هفته مجدداً قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد به زیر 400 هزار تومان برمی شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1880

به "کرونا قیمت بلیت پروازهای مشهد را مقرون به صرفه کرد ، کاهش 50 درصدی پروازهای مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا قیمت بلیت پروازهای مشهد را مقرون به صرفه کرد ، کاهش 50 درصدی پروازهای مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید