بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی

منزل محل آرامش و امنیت است که ما بیشترین زمان عمر خود را در خانه خود به سر خواهیم برد. ولی ساخت واحد مسکونی دلخواه ، کاری زمان بر و پرهزینه ای می باشد.

بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

همچنین با توجه به اینکه در شهرهای عظیم پیدا نمودن زمین خالی با قواره مناسب جهت ساخت و ساز یا بنا کردن ملکی که تمام خصوصیات مورد احتیاج را دارا باشد، بسیار وقت گیر خواهد بود.

البته می توان با خرید منزل و یا اجاره یک خانه کلنگی، بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی را طبق سلیقه شخصی خود انجام دهید. حتی می توان منزل قدیمی خود را بازسازی و همچنین نوسازی نموده و آن را تبدیل به یک منزل زیبا نمود.

بازسازی واحد مسکونی

بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و نوسازی منزل اگرچه در ابتدا بسیار سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد ، ولی با صبر و برنامه ریزی درست می توان به نتیجه مطلوب دست یافت. جهت رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید از نکات ذیل در فرایند بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی خود استفاده نمایید:

1- قبل از آغاز عملیات بازسازی و نوسازی منزل ، نقاط دارای آسیب جدی را شناسایی کنید. تاسیسات ، سیم کشی ها و لوله کشی ساختمان را امتحان و از سلامت آن ها مطمین شوید. این کار جهت جلوگیری از دوباره کاری و همچنین صرف هزینه های بیشتر ضروری خواهد بود.

2- در صورت خرید منزل کلنگی از عدم وجود نم و آسیب های جدی ساختمان در پی و شالوده اصلی با یاری کارشناسان مربوطه آگاه شد.

این اطلاعات برای آغاز فرایند بازسازی ساختمان و همچنین معین حجم کار به شما یاری خواهد کرد. بهتر است که از لوله های عایق و چند جداره استفاده نمایید.

3- ایمنی ساختمان اولویت بالاتری نسبت به هر کاری دارد. اضافه نمودن دیوارها و یا حذف بخش های مختلف ، احتمال ایجاد آسیب را در صورتی که این تغییرات اصولی نباشند ، چند برابر می نماید.

ستون های ساختمان نقشی اساسی در استواری آن دارند که در طول عملیات بازسازی منزل از سلامت آن ها و رعایت موارد ایمنی اطمینان حاصل کنید.

4- استفاده از عایق های صوتی و همچنین حرارتی را فراموش ننمایید و با استفاده از آن ها در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی خود آرامش و آسایش بیشتری را برای خانواده فراهم سازید.

5- تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دو یا سه جداره جدید می توان پنجره هایی با ابعاد عظیم تر و در نتیجه دید زیباتر و همچنین نور بیشتری داشته باشید. که در عین حال از ورود و خروج حرارت ، صدا ، گرد و خاک از بیرون به داخل منزل و برعکس جلوگیری نمایید.

6- در صورتی که کار بازسازی ساختمان قدیمی را به پیمانکار سپرده اید ، سعی نمایید تا در فواصل کوتاه به پروژه سرزده و در صورت عدم رضایت یا تغییر یک بخش ، این موضوع را به پیمانکار اطلاع دهید.

7- همواره با تغییرات کوچک نیز می توان منزل خود را به محل مورد علاقه تان تبدیل نمود. مخصوصا هنگامی که به هر علتی مجبور به اجاره خانه کلنگی شده اید و یا قصد اجاره خانه کلنگی را دارید ، خواهید توانست با استفاده از رنگ ، کاغذ دیواری ، دیوار پوش و کف سازی مناسب با پارکت ، سرامیک و همچنین نورپردازی مناسب به فضاهای منزل خود جلوه بهتری بدهید.

8- آشپزخانه از اصلی ترین فضاهای داخلی منزل می باشد که می توان با ایجاد تغییرات در آن به هر چه زیباتر شدن خانه یاری نمود.

گاها در ساختمان های قدیمی تعداد کابینت های نصب شده در آشپزخانه کم و کهنه خواهند بود که با تعویض کابینت ها و یا حتی رنگ نمودن آن ها نمای آشپزخانه خود را تغییر دهید.

9- استفاده از کاشی ، سرامیک و کفپوش متناسب با بودجه و سلیقه تان در کف و دیوارها نیز راه حل دیگری است که همواره می توان آن را در نظر گرفت.

نقش آشپزخانه در دیزاین واحد مسکونی قدیمی

آشپزخانه قلب تپنده منزل و یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان است که معمولا اهالی منزل وقت قابل ملاحضه ای را در آن سپری می کنند.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه به علت اینکه طیف وسیعی از انتخاب ها را پیش روی ما خواهد گذاشت ، جز بخش های هیجان انگیز دکوراسیون داخلی می باشد. در ادامه به مثال هایی از اجزایی که در آشپزخانه می توان به آن پرداخت اشاره می نماییم:

1- کابینت آشپزخانه

2- سینک و شیرآلات ظرفشویی

3- جزیره یا آیلند آشپزخانه

4- گاز ، هود و فر

5- مبلمان آشپزخانه و …

نقش اتاق خواب در دیزاین واحد مسکونی قدیمی

اتاق خواب منزل فضایی است که باید از دیگر محیط های ساختمان راحت باشد. دکوراسیون اتاق خواب باید دارای ویژگی های خاص خود باشد که بتواند به فضایی راحت و آرام بخش جهت استراحت و خواب تبدیل شود.

مواردی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی به آن توجه نمود ، استفاده از رنگ های آرامش بخش و غیر هیجانی است. دیگر مورد نور پردازی می باشد که باید با شدت کم و رنگ ملایم باشد.

سرویس خواب که یکی از برجسته ترین و همچنین مهمترین مبلمان اتاق خواب است ، باید به دقت انتخاب شود. از جمله اشتباهاتی که در دکوراسیون اتاق خواب و یا بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی آن مشاهده می نماییم ، استفاده از سرویس خواب نامناسب است. سرویس خواب خیلی عظیم در اتاق خواب های کوچک علاوه بر اشغال فضای اتاق ، زیبایی اتاق را نیز کم می کند.

در ادامه به مواردی که باید به آن توجه نمود به صورت خلاصه اشاره خواهیم نمود:

1- استفاده از نورپردازی آرامش بخش و ملایم

2- سرویس خواب با اندازه و همچنین رنگ مناسب

3- رنگ آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های ملایم و غیر هیجانی

4- استفاده از کفپوشی متفاوت با دیگر قسمت های ساختمان

5- پرده هایی که جهت نور دهی در روز مناسب خواهند بود

منبع: رویا مال
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1066

به "بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و دیزاین واحد مسکونی قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید