یونان نسبت به اصلاحات مالی و سیاست های ریاضتی به اروپا هشدار داد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: دولت یونان به وزرای دارایی منطقه یورو نسبت به ادامه اجرای اصلاحات مالی و سیاست های ریاضتی هشدار داده است.

یونان نسبت به اصلاحات مالی و سیاست های ریاضتی به اروپا هشدار داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ تاکید وزرای دارایی منطقه یورو بر لزوم اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه در شرایطی است که بحران اقتصادی یونان تشدید شده و این مساله مخالفت های گسترده مردمی را به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش رئیس وزرای دارایی منطقه یورو روز گذشته در جمع خبرنگاران در شهر بروکسل تاکید نمود، یونان هنوز کار سختی برای اجرای اصلاحات اقتصادی دارد.وی ابراز امیدواری کرد که یونان می تواند به زودی نظر مساعد وام دهندگان بین المللی را برای دریافت یاری های اقتصادی جدید جلب کند.

یونان میخواهد تا سرانجام سال جاری یک میلیارد یورو یاری اقتصادی دیگر از صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا دریافت کند.وی اضافه نمود، ما نسبت به کوشش های اجرا شده توسط دولت یونان و شرایط سیاسی این کشور آگاهی داریم ولی کار هنوز تمام نشده است. یونان باید برای دستیابی به رشد اقتصادی باثبات و پایدار و ایجاد اشتغال، اصلاحات بیشتری را انجام دهد.

از سوی دیگر دولت یونان نسبت به ادامه اجرای سیاست های ریاضتی که با مخالفت وسیع مردمی روبرو شده ، هشدار داده است.یونان امیدوار است که طی سال آینده بتواند از رکود اقتصادی که در 6 سال اخیر با آن دست به گریبان بوده است رهایی یابد.

ارزش تولیدات اقتصادی یونان در شش سال اخیر بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان بالاترین نرخ بدهی و بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد.این کشور بحران زده در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی یاری اقتصادی بین المللی را دریافت کند و در ازای آن متعهد به اجرای سیاست های ریاضتی شده که با مخالفت شدید مردم یونان روبرو شده است.دولت یونان امیدوار است تا طی سال آینده به رشد اقتصادی 0، 6 درصدی دست یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 355

به "یونان نسبت به اصلاحات مالی و سیاست های ریاضتی به اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان نسبت به اصلاحات مالی و سیاست های ریاضتی به اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید